Direktlänk till inlägg 27 februari 2009

Premiär för qwerk's blogg!

Av qwerk - 27 februari 2009 09:00

God morgon, ni underbara människor!


I vanliga fall brukar premiärer och grandopenings vara något storslaget, exklusivt och påkostat. Den här bloggpremiären kommer dock vara av spartansk stil, d.v.s mycket enkel. Det kommer helt enkelt inte vara mycket mer än att jag endast hälsar mig själv och framförallt DIG välkommen och bjuder på en liten introduktion.


Jag är för tillfället 19 år gammal. Livet leker och jag trivs mycket bra med mig själv och min omgivning. Dock har jag på senare tid känt mig otillfredställd på det kreativa och utvecklande planet. Jag har försökt hitta lösningar på detta, jag vill alltså utveckla både mig själv och min törst efter kunskap och nya insikter om olika saker och ting. Men framförallt kunskap om mig själv och mitt fungerande i min omgivnings vardag, dessutom hur min omgivning faktiskt påverkar mig i min vardag. Om det är någon som undrar över samma saker så kan jag säga att bara genom att tänka i dessa banor har man närmat sig sitt mål rätt avsevärt.


För en tid sedan som inte ligger överdrivet långt bakom oss i tiden fick jag på ett slumpartat sätt kontakt med en helt fantastisk människa. Tyvärr har vi tvingats bryta nu, men jag fick med mig ett par sjukt intressanta samtal och otroligt nya sätt att se på saker och ting. Det finns ingen i hela världen som kan reta mig så oerhört enkelt som denna människa klarar av, men det var också för att han kunde läsa sönder mig, som en öppen bok. Jag gillar inte den känslan, att folk kan se igenom mig. Jag vill gärna ha ett yttre som byggs på ironi och ett allmänt flummigt intryck =).

I alla fall, dessa för mig ovanliga samtal satte igång min hjärna på ett sätt som jag inte är van vid. Det har lett till vissa funderingar, ja och kanske t.o.m ett vagt svar här och där över hur jag som person kan ta mig ett steg längre mot upplysthet och medvetenhet. Vissa kallar mig filosof, andra kallar mig knäpp, några kallar mig lite smått flummig med sköna funderingar. Jag vet inte...men jag trivs med mig själv =). Anyways, jag började märka att jag blir rätt personlig när jag skriver ibland, därför jag la ner min offentliga blogg och kör lite anonymt istället =).

Häng på!


Arrivederci.


/qwerk

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av qwerk - 8 juli 2009 01:59

"Endast döda fiskar simmar med strömmen"

Av qwerk - 21 juni 2009 18:11

Hej, de få trogna läsare som utom mitt förstånd fortfarande finns kvar!   Man ska inte använda sig av ytterligheter, men jag måste nog sträcka mig så pass och uttrycka mig så simpelt som "otroligt ofta" när det kommer till söndagarnas väder. Det är n...

Av qwerk - 12 juni 2009 16:01

Monotont = enformig, entonig

Av qwerk - 11 maj 2009 22:10

Heppårre!   Livet och tiden flyter på, man införskaffar sig saker, bygger relationer, får upp en vardag och efter en viss tid anser man att nu tar livet sin form. Man får kontroll på saker och ting, allting känns stabilt. Jag har nyligen firat min fö...

Av qwerk - 5 maj 2009 15:08

Heppårre!   Vill börja med att be om ursäkt för att denna blogg inte blivit vad jag tänkt mig. Det behövs en rejäl uppryckning från min sida för att jag ens ska klara godkänt. Jag lovar dock att anstränga mig något mer än vad jag gjort hittills.   I ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards